Lennart.

Klockan är 22:46 den 17 augusti och skolan börjar imorgon. Samt att jag, Amanda jl gästbloggar. Clara sitter nämnligen på andra sidan Kungsbacka fjorden och har inte särskilt bra dator för tillfället måste jag säga. Tur att clara skaffar ny dator snarast då! Senast Clara bloggade var i torsdags, dagen innan vi åkte till Danmark.
Natten mellan torsdag och fredag  vaknar jag klockan halv fem och märker att clara halvligger över mig men när jag väcker henne och påpekar det blir hon skitsur. Så vi fick fortsätta ligga så tills jag reser mig ur sängen och clara skriker : VART SKA VI!? ..... Jag undrar vad hon drömmer egentligen.  På fredagen steg vi upp tidigt och åkte bil i 2 timmar och lyssnade på Claras Danmark Roadtrip skiva för att komma till Helsingör ( eller Helsingborg ... det som ligger i Sverige iallafall) vilket förövrigt var första gången jag bsökte och det var mycket trevligt. På 20 minuters färjan köpte vi ton av godis som vi åt som frukost. Väl i Danmark begav vi oss till Louisiana - ett mycket trevligt och fint konstmuseum. Väl där satt vi på en bänk vid stranden och fikade vilket var mycket mysigt.
{Lämnas plats till Clara att beskriva en liten olycka.]



Inlägg Clara Holmberg

I konstmuseets trädgård ned mot havet sluttar det och man får gå i små stentrappor på en stig för att ta sig upp från stranden vi satt på. Längs stigen finns ett rep 1 dm över marken för att markera vart stigen är. Det var ganska brant och jag o amanda skall ta oss upp. Mitt i trappan vänder sig amanda om för att säga ngt, snubblar på repet och sätter sig utanför stigen i själva lutningen. Här tror man nu att flickan ska ställa sig upp men i stället ramlar hon ytterligare och börjar rulla som en freaking köttbulle nedför backen, över buskar- i löv. Hon skriker inte utan är nog, liksom jag, ganska förvånad över det som inträffade. Hon rullar ned till andra stigen och jag springer ned för alla trappor för att se om hon lever. Samtidigt skrattar jag så mycket att jag står dubbelvikt när jag ser amandas löviga strumpebyxor!
Amanda är röd i ansiktet av skratt och mina föräldrar står bara där och undrar vad det är för fel på oss. Jag var nära på att kissa på mig så fantastiskt roande var det.

Kommer aldrig glömma fallet of 2008.
;D







Efter Louisiana åkte vi till staden ( Helsingborg eller Helsingör) där vi besökte 10 kronors affären där vi gjorde fina kap, åt dansk mat på en mysig restaurang, kollade i affärer, köpte dansk mat, kastade dumle kolor på söta 14 åringar och bara hade det allmänt mysigt, Lena och Jacob har nästan adopterat mig eftersom jag är ett sånt bra föredöme för deras dotter.
Himla roligt var det på hemvägen när vi just kört av färjan och Clara säger : Kolla han killen flörtar med dig amanda, och jag vänder mig om och där sitter en turk och blinkar med ena ögat till mig. Ganska otippat eeftersom Clara bara skojade men det var sjukkt roligt och Lena pekade finger åt honom medans vi vred oss i skrattplågor på bilens golv. Resten av bilresan låg vi utmattade och sov i baksätet.

Väl hemma begav vi oss till Kulturkalaset i Gbg vilket inte var så roligt så vi åkte tillbaka till Kba och åt på Mc Donalds istället. Gott var det! Sedan gick vi på promenad genom kungsbacka då vi ser två personer, killen står i fontänen medans tjejen sitter på kanten och har sex. Ni vill antagligen inte höra några detaljer och jag vill inte ge några, men det var sjukt äckligt. Clara verkade dock gilla det och satte sig på en bänk på andra sidan parken och kikade. ;-)  Senare träffade vi några killar med en äcklig gammal dusch borste som jag sa att om den nuddade mig skulle jag skjuta mig själv, så dock valde att trycka den i magen på clara istället. När vi kom hem somnade vi som stockar.

På Lördagen gick clara upp vid sju för att göra  iordning sig till jobbet och jag gick upp halv nio så att vi tog samma buss.
Under dagen kände jag längtan efter Clara och letar då upp numret till Pop. Femman och ringer och frågar efter försäljare clara och försöker låta som en gammal tant. Clara förstår ingenting till hon märker att det är jag som nästa dör av skratt medans hon säger att jag är dum i huvudet men efter hon har lagt på ställer hon sig bakom en klädställning och asgarvar. Vi möttes igen på lördag kväll och åkte till Coffe, men jag tyckte vi skulle åka moppe över den leriga åkern vilket resulterar i att clara går barfota genom leran medans jag slirar fram på moped. Roligast var när clara går i strålkastaren och drar upp kjolen samtidigt som hon dansar. Hos Coffe lyssnade vi på musik och umgicks till Jesper kom och då gick vi till Röda Holme. Clara och Coffe badade medans ag och jesper tyckte det var för kallt. Och dom ångrade sig nog senare när det blev typ 5 minus. Jag släppte av Clara hos Jonas och åkte hem för att få sova själv i min säng för första gången på 4 nätter. Har aldrig sovit så gott.

När jag vaknade packade jag ihop en lite första hjälpen kit och for till Jonas där han, Clara och Johan var och då gjorde vi  pankakor som förövrigt var mycket goda, speciellt med kolasås. Sen åkte jag och Clara till Ikea och införskaffade nödvändigheter till mitt rum. Vi provlåg även en del sängar och tog kort och bestämde oss för hur våran lägenhet skall se ut. Sen åkte vi hem och nu sitter jag här och tänker på Clara och hennes jävla knöl på armen som vi har döpt till Lennart och undrar vem faan som kommer orka läsa detta inlägg som inte bara är långt utan ganska tråkigt dessutom. ;-)
Nästa blogginlägg kommer det finnas bilder från mina och claras fyra äventyrsdagar och även alla detaljer på allt jag glömt skriva.

Sov gott, speciellt Clara och Lennart. «3

Kommentarer
Postat av: Conny

Fett långt blogginlägg som sagt, du kanske skulle lägga upp en spännande blogg om första morgonen i SP2F? :) jag ska göra det, faaast min blogg vet ju ingen vad den heter! :D

2008-08-18 @ 08:42:57
Postat av: Julia

Jaag orkade läsa (=

2008-08-18 @ 14:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0